La revuelta catalana de 1640 dio origen a una polémica publicística en la que participaron numerosos autores catalanes, castellanos e incluso franceses. Uno de los principales motivos de disputa fue la tesis de que los privilegios políticos de Cataluña se remontaban a la época de la Reconquista. En ...
La revuelta catalana de 1640 dio origen a una polémica publicística en la que participaron numerosos autores catalanes, castellanos e incluso franceses. Uno de los principales motivos de disputa fue la tesis de que los privilegios políticos de Cataluña se remontaban a la época de la Reconquista. En este libro se estudia la argumentación desarrollada por cada uno de los bandos, con la confrontación del discurso populista catalán y el absolutismo de los propagandistas del conde-duque de Olivares. A la vez, todos estos debates se sitúan dentro de la historia general de la historiografía, con especial atención a la cuestión de la génesis del método histórico crítico y su recepción en España.
Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.
Les cookies necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.
Personalització
Les cookies de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.
Anàlisis
Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.
Marketing
Les cookies de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.