La memòria, tant la col·lectiva com la individual, tant l’oficial com la dels perdedors, és un discurs sobre el passat que permet la interpretació del present i la fixació de les perspectives de futur. La memòria de la transició política a Catalunya va del final del règim dictatorial franquista a le...
La memòria, tant la col·lectiva com la individual, tant l’oficial com la dels perdedors, és un discurs sobre el passat que permet la interpretació del present i la fixació de les perspectives de futur. La memòria de la transició política a Catalunya va del final del règim dictatorial franquista a les eleccions generals del 1982. El discurs oficial ha ofert una versió triomfalista d’aquesta transició; aquest llibre, però, se suma a la bibliografia que incideix especialment en els silencis i els oblits. Marta Rovira (Banyoles, 1969) és sociòloga. Ha estat coordinadora del Congrés Mundial Moviments Socials i Immigració, organitzat per l’IEMed, en el marc del Fòrum Barcelona 2004. Félix Vázquez (Monforte de Lemos, 1962) és professor al Departament de Psicologia de la Salut i de Psicologia Social de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.
Les cookies necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.
Personalització
Les cookies de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.
Anàlisis
Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.
Marketing
Les cookies de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.