La funció de la ciutat de Barcelona com a centre vertebrador d'una part fonamental de l'economia catalana des de l'època baixmedieval ha estat admesa sense dubtes per la historiografia, tot i els efectes de la crisi que arrencà a la segona meitat del segle XIV. Els historiadors han subratllat modern...
La funció de la ciutat de Barcelona com a centre vertebrador d'una part fonamental de l'economia catalana des de l'època baixmedieval ha estat admesa sense dubtes per la historiografia, tot i els efectes de la crisi que arrencà a la segona meitat del segle XIV. Els historiadors han subratllat modernament la gran aportació de les «petites viles» entre el segle XVI i bona part del XVIII, quan Barcelona esdevingué una gran ciutat industrial, amb la creació d'una xarxa urbana ben travada. Els treballs que inclou aquest llibre corresponen a una primera contribució del projecte de recerca titulat «Barcelona i la xarxa urbana catalana, segles XVI i XVII», que es planteja d'avançar vers el caràcter multiforme de l'esmentada xarxa urbana, i alhora aproximar-se a la realitat d'altres xarxes menors, vinculades o no amb el cap i casal. Ciutats, viles i pobles a la xarxa urbana de la Catalunya moderna comprèn, doncs, estudis demogràfics, econòmics, socials, geogràfics i polítics.
Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.
Les cookies necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.
Personalització
Les cookies de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.
Anàlisis
Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.
Marketing
Les cookies de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.