No és estrany sentir comentaris respecte a les mancances dels professionals a l'hora de presentar informes, estudis, projectes o qualsevol comunicació. Contenen ambigüitats, malentesos, contradiccions És a dir, no s'entenen. Durant molts anys es van fer nombrosos estudis sobre la redacció i com mill...
Autors :Nicolau Fuster, Francesca;Cuenca Ordinyana, Ma Josep
Nº de pàgines :302
Col·lecció :Manuals
Nº de col·lecció :128
No és estrany sentir comentaris respecte a les mancances dels professionals a l'hora de presentar informes, estudis, projectes o qualsevol comunicació. Contenen ambigüitats, malentesos, contradiccions És a dir, no s'entenen.
Durant molts anys es van fer nombrosos estudis sobre la redacció i com millorar-la, però més aviat centrats en la gramàtica basada en la paraula i en l'oració i, per tant, es perdé de vista l'interès pel text. No és fins fa poc, a les acaballes del segle XX, que la lingüística ha recuperat, amb eines noves, el focus de l'antiga retòrica: l'estudi del text. No sols s'estudia l'oració, sinó el text i tot allò que el condiciona: l'objectiu que té, a qui va adreçat, les circumstàncies que l'envolten... Tots aquests estudis és coneixen avui amb el nom de lingüística del text o del discurs. Aquest és l'enfocament que adopta l'obra que presentem per ajudar a millorar la competència comunicativa dels professionals.
Aquest llibre, doncs, no és un compendi gramatical ni una llista de receptes o trucs. Pretén facilitar, fonamentalment, l'estructuració dels textos i l'eficàcia comunicativa. Encara que la base teòrica de la lingüística del text és d'abast general, les situacions comunicatives i els tipus de text no són iguals en tots els camps professionals. Aquesta obra està focalitzada en el sector TIC i per això és fruit de la col·laboració interdisciplinària entre lingüistes i professionals de la Informàtica i de la Telecomunicació.
Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.
Les cookies necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.
Personalització
Les cookies de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.
Anàlisis
Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.
Marketing
Les cookies de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.