{\rtf1\ansi\deff0{\fonttbl{\f0\fnil MS Sans Serif;}{\f1\fnil\fcharset0 MS Sans Serif;}}
\viewkind4\uc1\pard\lang3082\f0\fs16 L'objectiu d'aquesta obra \f1\'e9s acostar el col\'b7loquial mediatitzat o pseudocol\'b7loquial, un registre nascut al segle XX gr\'e0cies a la proliferaci\'f3 dels mitjans de comunicaci\'f3 audiovisuals, als estudiants als professionals de la r\'e0dio i la televisi\'f3, i a tots aquells qui senten un inter\'e8s viu per la llengua. A difer\'e8ncia de l'oralitat m\'e9s espont\'e0nia, la llengua oral dels mitjans de comunicaci\'f3 sol partir d'una elaboraci\'f3 pr\'e8via i sovint disposa d'un suport escrit; per aix\'f2 presenta solucions extretes del col\'b7loquial real, per\'f2 tamb\'e9 del model de llengua escrita dels mitjans i de la literatura. Setze especialistes en la mat\'e8ria -M. Bassols, O. Bladas, J.A. Castellanos, N. Faura, A. Ferr\'e9, T. Lleonart, M. Massanell, I. Mu\'f1oz, D. Paloma, M. A. Puigr\'f2s, A. Rico, L. Santamaria, M. Segarra, G. Torra, A. M. Torrent i M. Truyols- ofereixen una an\'e0lisi sincr\'f2nica del col\'b7loquial dels mitjans audiovisuals: r\'e0dio i sobretot televisi\'f3. En descriuen les caracter\'edstiques m\'e9s rellevants i n'aporten un seguit d'exemples extrets d'una gran varietat de formats i programes: s\'e8ries de ficci\'f3, anuncis publicitaris, magazins, retransmissions esportives, espais d'entreteniment, pel\'b7l\'edcules i tert\'falies.\f0
\par }