(primera edició: 1973)En el segon volum d'aquests estudis l'autor examina quatre qüestions més, també importants i debatudes, de sintaxi catalana: el primer treball, "Reflexions sobre els pronoms febles", és un intent de presentar exhaustivament el sistema pronominal català, aprofundint en la descri...
(primera edició: 1973) En el segon volum d'aquests estudis l'autor examina quatre qüestions més, també importants i debatudes, de sintaxi catalana: el primer treball, "Reflexions sobre els pronoms febles", és un intent de presentar exhaustivament el sistema pronominal català, aprofundint en la descripció de Fabra; el segon és un estudi sobre la concordança del participi passat en català, comparant-la amb fenòmens similars del llatí i de les altres llengües romàniques; el tercer, "La negació", és un resum de la tesi doctoral de l'autor, no publicada, que tan bona acollida ha tingut entre els especialistes; i el quart examina la frase comparativa en català, descrivint-ne el sistema, que fins ara no havia estat formulat. Com veiem, doncs, aquest volum és tan interessant com l'anterior: tots dos són imprescindibles, tant per a l'estudiant de català com per als ensenyants i per als lingüistes.
Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.
Les cookies necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.
Personalització
Les cookies de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.
Anàlisis
Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.
Marketing
Les cookies de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.