Quin hauria de ser el catalanisme del segle XXI? La pregunta és si el catalanisme seguirà defensant un model d’Estat plurinacional, plurilingüístic i pluricultural, o si, al contrari, deixarà de lluitar per una altra idea d’Espanya, quedant així reduït a un nacionalisme a seques. Rafael Jorba reivin...
Quin hauria de ser el catalanisme del segle XXI? La pregunta és si el catalanisme seguirà defensant un model d’Estat plurinacional, plurilingüístic i pluricultural, o si, al contrari, deixarà de lluitar per una altra idea d’Espanya, quedant així reduït a un nacionalisme a seques. Rafael Jorba reivindica l’arrel cívica del catalanisme i la necessitat d’exportat el seu missatge integrador al conjunt d’Espanya, com a antídot contra els nacionalismes exasperats que aixequen el vol en aquest nou mil·lenni. Així com el segle XIX va representar la lluita per un model laic en el qual la religió passava a formar part de l’àmbit privant, el segle XXI hauria de permetre que la nació –la nacionalitat- passés també a formar part de l’esfera privada, donat pas a una segona laïcitat de la qual tots en sortiríem beneficiats.
Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.
Les cookies necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.
Personalització
Les cookies de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.
Anàlisis
Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.
Marketing
Les cookies de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.