• Escoltar les noces de Figaro

    Balcells, Pere-Albert DUXELM Ref. 9788493965075 Altres llibres del mateix autor
    Amb Les noces de Fígaro, òpera estrenada el 1786, l'art dramàtic de Mozart va arribar al seu punt àlgid. Aquest clímax, anunciat pocs anys abans per obres tan complertes com Idomeneo o El rapte del serrall, es va afirmar amb indefectible constància a les creacions dels anys posteriors: Don Giovanni,...
    Ancho: 18 cm Largo: 25 cm Peso: 670 gr
    Sota comanda 3/5 dies lab.
    22,00 €
  • Descripció

    • Nº de pàgines : 326
    • Ilustradores : /
    • Autors : Balcells, Pere-Albert
    • Idioma : CATALA
    • Any d'edició : 2012
    • Data d'edició : 26/11/2012
    • ISBN : 978-84-939650-7-5
    • Encuadernació : Rústica amb solapes
    Amb Les noces de Fígaro, òpera estrenada el 1786, l'art dramàtic de Mozart va arribar al seu punt àlgid. Aquest clímax, anunciat pocs anys abans per obres tan complertes com Idomeneo o El rapte del serrall, es va afirmar amb indefectible constància a les creacions dels anys posteriors: Don Giovanni, Così fan tutte i La flauta màgica.

    Les noces de Fígaro va ser el resultat de convertir en òpera Le mariage de Figaro, la comèdia homònima de Pierre-Augustin Caron de Beaumarchais, una obra amb fama de revolucionària i subversiva. Per aquest projecte Mozart va comptar amb el llibretista Lorenzo Da Ponte, amb qui més endavant va tornar a col · laborar per a l'elaboració de Don Giovanni i Così fan tutte, i amb qui va crear, així, la trilogia més famosa en la història del gènere operístic. En Les noces de Fígaro, Mozart transcendeix el fons revolucionari de l'obra de Beaumarchais i estableix una dramatúrgia musical on els personatges ja no es revelen en virtut de la seva condició social sinó en virtut de la seva naturalesa espiritual. El resultat trenca els estrets límits caricaturescos de l'òpera bufa i crea una obra escènica on el món de les emocions humanes emergeix al primer pla musical per mostrar la realitat de la seva naturalesa profunda, i per desplegar al mateix temps la seva inesgotable diversitat de matisos. Ara bé, aquest art ofereix una riquesa tan aclaparadora en totes les seves dimensions (musical, dramàtica, escènica, etc.) Que bona part del seu contingut li pot passar per alt a l'oient.
    El propòsit d'aquest llibre és convidar el lector a escoltar l'òpera amb la intenció de descobrir i assaborir aquest fons aparentment inesgotable de dramatúrgia musical. Les explicacions que s'ofereixen estan destinades a tot tipus de lectors i no es basen, per tant, en un vocabulari de caràcter tècnic, sinó en un llenguatge de tipus intuïtiu destinat a potenciar la capacitat que té qualsevol oient de penetrar en els continguts expressius de la música. En qualsevol cas, i com a suport | suport per a la lectura, al final del llibre hi ha un breu lèxic amb alguns dels termes musicals utilitzats. De la mateixa manera, el lector que estigui interessat podrà trobar, a l'índex que tanca aquesta monografia, les dades musicals completes de tempo, compàs, tonalitat i instrumentació corresponents a cadascun dels fragments de l'òpera.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web. En continuar amb la navegació entenem que s'accepta la nostra política de cookies

Accepto

Subscriu-te al nostre butlletí

Vull rebre les novetats i els tombs temàtics de Llibres.cat
He llegit, comprenc i accepto la política de privacitat
Informació sobre el tractament de dades